W związku z Rozporządzeniem w sprawie legitymacji szkolnych, które weszło w życie z dniem 12 lipca 2024r. informuję, że dotychczasowe legitymacje w wersji papierowej są ważne aż do ukończenia przez ucznia danej szkoły.
Legitymacja plastikowa obowiązuje tylko dla nowo przyjętych uczniów – klas I oraz uczniów, którzy zostali przyjęci w nowym roku szkolnym do klas na pozostałych poziomach nauczania.
Pozostali uczniowie posługują się legitymacjami papierowymi, które są przedłużane pieczątką wg starych zasad. W przypadku zagubienia legitymacji papierowej, uczeń otrzymuje legitymację plastikową. Wówczas nie dostarczacie Państwo zdjęcia w wersji papierowej, tylko przesyłacie aktualne zdjęcie w wersji elektronicznej poprzez e-sekretariat zgodnie z wymogami tam zawartymi (instrukcja w załączniku). Koszt duplikatu to 9 zł. Poniżej przesyłam wniosek do złożenia w sekretariacie Ośrodka.
Ważne ! – ponieważ obecnie legitymacje przygotowuje firma zewnętrzna , to czas oczekiwania na wyrobienie nowej legitymacji wynosi ok 14 dni roboczych. Proszę to uwzględnić w planowaniu wyjazdów, wycieczek, konkursów, egzaminów itp. i sprawdzić wcześniej, czy uczeń legitymacje posiada.
Krok po kroku:
- Poprzez Librusa – e- sekretariat – przesyłacie Państwo aktualne zdjęcie ucznia , zgodnie z załączonymi tam wytycznymi.
- Po wysłaniu zdjęcia proszę na bieżąco sprawdzać status.
Status ZAAKCEPTOWANE oznacza weryfikację zdjęcia i przesłanie do firmy zewnętrznej, która ostatecznie zaakceptuje zdjęcie. Jeśli zdjęcie nie spełnia wymogów instrukcji/zewnętrznej firmy, otrzymacie Państwo informację zwrotną – zdjęcie do poprawy. Powtarzacie wówczas cały proces załączania zdjęcia od nowa. - Legitymacje plastikowe przygotowuje firma zewnętrzna, w związku z tym proces ich przygotowania wynosi minimum 14 dni roboczych.
- Poniżej instrukcja załączenia i przesłania zdjęcia do legitymacji plastikowej: